Joost Bakker werkwijze

Voordat de eerste kwast bij een klant in de verfpot gedoopt wordt, is er een zorgvuldig traject van doorspreken, opnemen, calculeren, offreren en planning aan voorafgegaan. Een eerste persoonlijke kennismaking tussen Joost Bakker Schilderwerken en een nieuwe klant vindt in eerste instantie op locatie plaatst en eventueel in een later stadium in het kantoor aan de Van Speykstraat, waar een gastvrije ontvangstruimte en showroom is ingericht. De basis voor een goed verloop van het uit te voeren schilderwerk wordt hier gelegd. Het gaat om de klik tussen de klant en het schilderbedrijf. Het doel is niet de snelle deal, maar het begin van een duurzame relatie.


img

Als de klant tevreden is, heeft het bedrijf het goed gedaan. Bij een schildersbedrijf betekent dit dat het schilderwerk er weer tot in de puntjes verzorgd uitziet. Een goede schilder die betrokken is bij zijn werk en zelfstandig aan de slag kan, is dus goud waard. Joost Bakker Schilderwerken begrijpt dat. Wanneer de schilder aan het werk is, moet hij er van op aan kunnen dat alles wat hij nodig heeft voor het grijpen ligt. Met de juiste materialen, hulpmiddelen en goed verzorgd gereedschap is het lekker werken. Dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede. Ook dat begrijpt Joost Bakker Schilderwerken. Dat de klant soms op weg geholpen wil worden bij de keuze van kleuren, wandafwerking en het gebruik van speciale technieken, is voor Joost Bakker Schilderwerken vanzelfsprekend.


img

Aan de hand van deze opname ontvangt u binnen enkele werkdagen een duidelijk uitgewerkte offerte. Indien deze offerte aansluit bij uw verwachtingen, kunt u overgaan tot het verstrekken van de opdracht. Hierop volgt een schriftelijke bevestiging onzerzijds en worden de uitvoeringsdata in onze planning vastgelegd. Tijdens de uitvoering is een van onze medewerkers uw vaste aanspreekpunt, waardoor de directe communicatie bijdraagt aan het gewenste resultaat binnen de vooraf overeengekomen termijn.


img

Gemiddeld werkt Joost Bakker Schilderwerken tegelijkertijd aan zes projecten. Om zicht te houden op de voortgang van het werk, is een goede planning onmisbaar. Met één blik wordt het totale plaatje duidelijk. Binnen schilderwerk wordt waar mogelijk voor de wintermaanden ingepland. Maar ook in de overige maanden zijn deze opdrachten welkom om het hoofd te kunnen bieden aan het grillige weer. Het buitenschilderwerk tussen april en oktober staat zo'n vier à vijf maanden vooruit al in de agenda. Wanneer plensbuien en onweer de schilders parten spelen, wordt de planning aangepast. Projecten met strakke startdata en deadlines krijgen voorrang, zodat altijd op tijd opgeleverd kan worden.


Theo Bakker gelooft niet in tijdelijke contracten voor zijn personeel. Dat past ook niet in de formule van Joost Bakker Schilderwerken, waarbij de duurzame relatie met de klant voorop staat. Schilders kunnen daarom rekenen op een vast dienstverband. Een schilder kan zijn eigen gezicht geven aan het contact met de klant, zodat de verstandhouding ook op de lange termijn goed blijft. Juist die zelfstandigheid maakt dat de schilder zelf verantwoordelijk is voor zijn werk met als gevolg dat hij zich nog meer betrokken voelt bij het project. De opdracht bestaat niet meer uit het in de verf zetten van een aantal vierkante meters, maar is maatwerk geworden.


img

Joost Bakker Schilderwerken is sterk in het projectmatig afleveren van maatwerk. Daarnaast kan het bedrijf met een vast team van eigen mensen ook grote opdrachten aan. De grote zelfstandigheid van het personeel maakt maatwerk mogelijk, waarbij de schilder ter plaatse het eerste aanspreekpunt is voor de opdrachtgever.


Na gereed komen van uw opdracht zal nader met u worden afgestemd of en wanneer eventueel vervolg-onderhoud wenselijk is. Deze toekomstige activiteiten worden in onze meerjaren planning opgenomen, zodat u ook op termijn verzekerd bent van een tijdig onderhoud tegen beheersbare kosten.